16 days to go...

18 augustus 2016 - Helmond, Nederland

Hoi hoi,

Het aftellen is begonnen! Over ruim 2 weken vlieg ik naar Zambia... Het wordt steeds spannender nu 3 september dichterbij komt, maar als ik dan met de voorbereidingen bezig ben, word ik weer heel enthousiast en kan ik niet meer wachten! Ik ben zo benieuwd wat Afrika mij aan mooie momenten, lieve mensen, lol en levenslessen zal brengen.

Over die voorbereidingen gesproken, er komt een hoop meer bij zo'n reis kijken dan ik in gedachten had toen ik in me in januari besloot in te schrijven voor dit avontuur. Ik dacht gewoon even mijn koffer in te pakken en zo op het vliegtuig te springen. Behoorlijk naïef blijkt nu, want mijn koffer inpakken neemt nog wel de minste tijd in beslag. Zo heb ik al voor 1001 ziektes inentingen gekregen, alle financiën geregeld (ja, vrijwilligerswerk doen kost geld), een heleboel informatie over Zambia, Zimbabwe en de projecten doorgenomen, veel gebeld met mijn reisorganisatie, nagedacht over hoe ik alles aan ga pakken, gedagdroomd over hoe het zal zijn en een "trouwring" gekregen van mijn ouders. Voor degenen die nu denken dat ik met mijn kat ga trouwen: Don't worry, gaat niet gebeuren! Omdat ik als blank meisje door Afrika ga reizen, kan het zo zijn dat ik op straat door wildvreemde mannen ten huwelijk wordt gevraagd, aangezien ze ervanuit gaan dat je veel geld hebt. Als ik dan laat zien dat ik een gouden ring aan mijn linkerhand draag kan ik ze er een stuk makkelijker van overtuigen dat ik "al getrouwd ben"...

Ook kan ik niet zomaar in mijn zomerjurkje Afrika door, want blote knieën zijn daar net zo raar als topless over straat gaan in Nederland, wat daar dan weer wel mag. Dat ben ik overigens niet van plan ;) . Ik heb dus een heleboel lange, losse flodderbroeken moeten inslaan om mezelf "Africaproof" te maken.

De komende weken zal ik nog druk zijn met de laatste voorbereidingen en met het afscheid nemen van iedereen. Dat is het enige nadeel aan mijn reis: Ik moet alle lieve mensen hier 4 maanden missen... Gelukkig bestaat er FaceTime, of "Feesttime" zoals mijn oppaskindje dan zegt :) . Ik hoop dat ze gelijk heeft, dat het een feest is om naar huis te bellen en over al mijn ervaringen te vertellen maar ook dat het een feest is om zoiets mee te mogen maken!

Jullie horen gauw weer van me!

Liefs,

Fleur

1. Annette:
    19 augustus 2016
    Lief dametje van mij, voor ons komt het moment ook steeds dichterbij. Zeker weten dat dat spannend is. Maar nu steeds meer dingen duidelijk worden, bv. dat er nog 2 andere Nederlandse meisjes in Zambia zijn, durf ik je steeds beter los te laten. Ik ben vooral heel trots op je en weet dat deze reis je zoveel moois gaat brengen. Dus lekker voorgenieten en aftellen. Ik doe met je mee .
  2. Erna:
    Ha Fleur,
    Geweldig om zo'n reis te gaan maken. Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal heel spannend is. Leuk spannend! Er zal veel op je afkomen en je zult ongetwijfeld fantastische ervaringen gaan opdoen. Geniet nu nog even van alles en iedereen om je heen, van al het vertrouwde voor je aan deze geweldige uitdaging gaat beginnen. Heel veel plezier en leuk om je zo te kunnen volgen.
    Groetjes van je ouwe juf
  3. Yvonne litjens:
    Lieve Fleur,
    Ik hoop dat deze reis je enorm veel mooie levenservaringen op gaat leveren en wij wensen je met z'n allen toe dat je er een enorme leuke tijd van gaat maken in Zambia en over 4 maanden weer veilig thuis komt met een rugzakje vol mooie herinneringen!
    Liefs vanuit Boxmeer.
  4. Esther:
    28 augustus 2016
    'Travel the world
    Fill your suitcase with treasures
    They all have a story
    That becomes a memory for life.'
    lfs
  5. Netty:
    29 augustus 2016
    Lieve Fleur,
    Lang leek 't nog ver weg en opeens staat 't voor de deur, zaterdag vertrek je al naar Afrika.Wat onwerkelijk!!
    We vinden het heel bijzonder wat je gaat ondernemen en we zijn trots dat je dit doet.
    4 maanden lijkt lang, 16 weken lijkt wat korter en die zijn om voordat je 't weet, achteraf misschien te snel. Wij wensen je een fijne en leerzame tijd daar en zullen vaak proberen de Kelly=Family-Star te vinden en zo bij je te zijn. Geniet ervan en tot Kerst.
    'n dikke knuffel van Opa Joop en Oma Netty
  6. Karijn de koning:
    3 september 2016
    Lieve Fleur,
    Vandaag ben je vertrokken! Ik ga je volgen, geweldig dat je ouders je deze vrijheid geven maar geweldig dat je dit avontuur aanneemt! Niks is zo makkelijk on te zeggen dat je t wel wilt maar uitstelt om te doen!
    Je bent een tof mens, droom je dromen en jaag je dromen na.
    Ik ga je volgen, wens je heel veel plezier en geniet! Dit wordt een ervaring die je nooit meer vergeet, maar die je wel mee neemt de rest van je leven,
    Geniet lieve Fleur!
    Je achterbuurvrouw karijn
  7. Helene van der Donk:
    4 september 2016
    Hoi Fleur,

Heb je een goede vlucht gehad en ben je hartelijk ontvangen?? Spannend allemaal maar je wordt er zo rijk van van al die ervaringen, suppeerrrr dat je dit mag beleven van je ouders.
    Heel veel succes toegewenst en ik kijk nu al uit naar je eerste verslag.
    Groeten
    Wout en Helene
  8. Netty:
    4 september 2016
    Hallo lieve Fleur,
    Fijn dat we hoorden van Papa en Mama dat je goed op je bestemming bent aangekomen,
    Er was nog al wat spanning zaterdag aan voorafgegaan, maar je bent er en dan is dat allemaal vlug vergeten.
    Geniet van Afrika en zijn geheimen. 't Is al laat hier en ik wilde zeggen: slaap maar lekker, maar als je dit leest is 't denk ik al weer morgen of later.
    Liefs van Opa Joop en Oma Netty.